چه عواملی قیمت یوکللی را تعیین می‌کند؟

چه عواملی قیمت یوکللی را تعیین می‌کند؟ 768 512 مدیریت ایران یوکللی

چه عواملی قیمت یوکللی را تعیین می‌کند؟

موسیقی قدمتی به‌اندازه تاریخ بشر دارد و اولین هنر از هنر­های هفت‌گانه است. انسان از دیرباز با هر وسیله­‌ای که می­توانسته دست به ساخت موسیقی زده است. این امر باعث به‌وجودآمدن ساز­های مختلفی در طول تاریخ شده است. یکی از این ساز­ها به نام یوکللی شناخته می­شود که در قرن 19 توسط پرتغالی­ها ساخته و معرفی شد. یوکللی یا اوکوله‌له سازی شبیه به گیتار اما کوچک­تر از آن است که به‌اصطلاح از خانواده‌ی گیتار محسوب می­شود. در ادامه بیشتر به آشنایی و بررسی قیمت یوکللی می­پردازیم.

مردی از نوازندگان بومی ساز یوکللی

آشنایی با ساز یوکللی

اگر از ظاهر یوکللی صحبت کنیم می­توان گفت شباهت بسیاری با گیتار دارد. اما از نظر اندازه کمی کوچک­تر و تعداد سیم­‌های آن کم­تر (4 سیم) است. جنس تمام سیم­‌های یوکللی از جنس نایلونی است. در چهار مدل سوپرانو، کنسرت، تنور و باریتون به بازار عرضه می­­شود. وجه تمایز این مدل­‌ها در اندازه‌ی آن‌ها است و هرچقدر ساز بزرگ­تر شود صدا بم‌­تر و حجیم‌­تر خواهد بود، مانند: مدل­‌های تنور و باریتون. هرچقدر ساز کوچک­تر باشد صدا زیر­تر می­شود، مانند: سوپرانو و کنسرت. اصالت این ساز به کشور پرتغال بر می­گردد و عضو جداناپذیر موسیقی هاوایی به‌حساب می‌­آید.

انواع مدل‌های ساز یوکللی

عوامل تاثیر گذار در قیمت یوکللی

عوامل متعددی در قیمت‌گذاری ساز یوکللی تأثیر دارند ولی ما در اینجا به مؤثرترین آن­ها می‌پردازیم:

 اندازه و ابعاد ساز

یکی از عوامل مؤثر در قیمت یوکللی اندازه و میزان چوب مصرفی در این ساز است. طبیعتاً هرچقدر اندازه‌ی ساز بزرگ­تر باشد مصرف مواد موردنیاز نیز افزایش می­یابد. اما هیچ‌چیز در قیمت‌گذاری قطعی نیست. گاهی ساز­هایی با سایز کوچک­تر و جنس مشابه به دلیل ظرافت‌کاری بیشتر و پرداخت به جزئیات از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

جنس و کیفیت چوب استفاده شده

استفاده از چوب در ساخت یوکللی به شکل­‌های بسیار متفاوتی بوده و نسبت به مرغوبیت آن­‌ها متفاوت است. در ساخت این ساز از چوب­‌های لمینت شده یعنی از چند ورق به‌هم‌چسبیده استفاده می­شود که کاملاً مبحث پیچیده‌­ای است. به‌طورکلی اگر از چوب­‌هایی با جنس مرغوب استفاده شود قیمت ساز نیز گران­‌تر خواهد شد. هرچند استفاده تماماً از چوب مرغوب کیفیت ساز را بالا نمی­برد بلکه باید با هوشمندی لایه­‌های مناسب را با جنس مناسب لمینت کرد. به این  صورت  قیمت یوکللی مناسب و کیفیت آن افزایش می‌یابد

مراحل ساخت ساز یوکللی

نوع ساخت و مهارت

یکی از جالب­ترین عوامل مؤثر در قیمت، مهارت در ساخت ساز است. قطعاً ساز­های دست‌ساز که به‌وسیله شخص ماهر و متخصص ساخته می­شوند ازهرجهت کیفیت و ظرافت‌کاری بالایی دارند (کیفیت صدا، زنگ صدا، اکشن ساز و…). این امر به شکل خاصی بر روی ساز تأثیرگذار است و می­تواند به آن ارزش بدهد و قیمت آن را بالا ببرد. برخی برندها از این مورد نیز استفاده می­کنند. برای مثال کمپانی­ کالا روی بدنه اکثر ساز­های تولیدی خود طرح‌­ها و نقش‌­هایی می­زند که به‌مرور به امضای آن تبدیل شده است.

برندینگ

یکی از جالب­ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت یوکللی برندینگ محسوب می­شود. با افزایش طرف‌داران این ساز تولیدکننده‌های بزرگ دست‌به‌کار شده و شروع به تولید یوکللی کردند. الحق سازهای یوکللی بعضی از برند­های معروف از کیفیت بالایی برخوردار هستند. کمپانی­‌هایی مانند کالا، لونا، ماهالو، فندر، کوردوبا از معروف­‌ترین و محبوب­‌ترین­ها به شمار می­روند.

اما تولید توسط یک برند معروف مستلزم پرداخت هزینه برند نیز است. یعنی یکی از عوامل دخیل در قیمت‌گذاری میزان محبوبیت و سابقه خوش همان کمپانی است. به‌خودی‌خود این برندها اعتمادسازی کرده‌اند. به‌طورکلی قیمت یوکللی به برند آن نیز ارتباط دارد.

به چه نکاتی باید در خرید یوکللی توجه کرد؟

برای خرید این ساز حتماً باید از نوازنده یا کسی که شناختی از یوکللی دارد مشورت بگیرید. ما در ایران یوکللی سعی کردیم تا فضایی امن و راحت برای خرید یوکللی فراهم کنیم و یک مرجع تخصصی ساز یوکللی باشیم.

ایران یوکللی (مرجع تخصصی ساز یوکللی)

با ورود به سایت شما به‌راحتی با کتگوری­‌های مختلف دررابطه‌با ساز یوکللی مواجه خواهید شد. همچنین اطلاعات کافی در مورد انواع مختلف این ساز، تفاوت‌­ها و مزایای آن­ها کسب خواهید کرد.

 قیمت یوکللی  برای هر قشری مناسب است.  تنوع برند و نوع یوکللی در این سایت به‌قدری هست که به مرجع تخصصی ساز یوکللی مبدل شود. علاوه بر خرید خود ساز می­توانید جزئی­‌ترین لوازم جانبی آن نظیر کاور، انواع استرپ، پین استرپ، سیم­ها، شیطانک، آمپلی فایر و … را نیز تهیه کنید. همچنین لوازم تزئینی مانند ماگ برای طرف‌داران پر و پا قرص یوکللی موجود هستند.

ایران یوکللی، مرجع تخصصی ساز یوکللی

قیمت ساز یوکللی

یکی از پرتکرار­ترین سؤال‌های مطرح در بین طرف‌داران و دوستداران یادگیری یوکللی در مورد قیمت این ساز است که به دلیل متنوع بودن آن معمولاً مشتریان را گمراه می­کند. همان‌طور که اشاره شد قیمت یوکللی به عواملی بستگی دارد ولی در کل اگر به شکل بازه قیمت بخواهیم مطرح کنیم چیزی در حدود 2 تا 40 میلیون است. این قیمت نسبت به نوع (سوپرانو، کنسرت، تنور، باریتون) و کیفیت آن متغیر است.  البته هنگام خرید باید سطح را نیز در نظر بگیرید. برای شروع سازی در حد مبتدی می­تواند گزینه مناسبی باشد.

کلام آخر

ساز پرطرف‌دار و جذاب یوکللی که برای برخی کشور­ها سازی جدید محسوب می­شود، با ورود خود به دلیل نو بودنش ابهاماتی نظیر: جنس، کیفیت، قیمت، نحوه انتخاب، فروشگاه معتبر و … ایجاد کرده است. ما در این مقاله سعی بر ابهام‌زدایی و همچنین آشنایی با کلیت، نحوه قیمت‌گذاری و قیمت یوکللی داشتیم. در خرید این ساز حتماً به نکات ذکر شده توجه داشته باشید. امیدواریم که شما طرف‌داران این ساز خرید لذت‌بخش و راحتی را تجربه بکنید.

ایران یوکللی