آیا سنم برای یادگیری یوکللی زیاد است؟

آیا سنم برای یادگیری یوکللی زیاد است؟ 768 512 مدیریت ایران یوکللی

شاید در نگاه اول به نظر برسد که نواختن ساز یوکللی کار بسیار آسانی است یا سن یادگیری یوکللی باید در کودکی و نوجوانی باشد، اما این ‌طور نیست. این ساز ویژگی‌های عجیبی دارد و گاهی گیتاریست‌های حرفه‌ای هم برای نواختن این ساز کوچک و زیبا به چالش کشیده می‌شوند.

این باور که یوکللی نسخه کوچک‌تر گیتار آکوستیک است، درست نیست و تنها شباهتی ظاهری بین این دو ساز وجود دارد. کوک یوکللی متفاوت است و آکوردهای متفاوتی دارد؛ به همین دلیل، طرز نواختن آن را هم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، تصورات غلطی در رابطه ‌با یادگیری نواختن ساز در بزرگسالی وجود دارد. مشغله‌های زیاد زندگی هیچ ‌وقت فرصتی برایتان فراهم نکرده است که به یادگیری نواختن یک ساز فکر کنید. این در حالی است که مطالعات نشان می‌دهند، این کار استرس را از بین می‌برد و تمرین ذهنی عالی برای بزرگسالان است.

یوکللی و شباهت زیاد آن به گیتار

نواختن ساز در بزرگسالی

مزیت‌های زیادی در نواختن آلات موسیقی برای بزرگسالان وجود دارد. نواختن موسیقی می‌تواند توانایی‌های شناختی و حافظه را تقویت کند. از آنجایی‌ که یوکللی سازی ارزان بوده و یادگیری آن نسبتا آسان است، گزینه مناسبی برای شروع نواختن یک ساز به حساب می‌آید.

سن یادگیری یوکللی یا هر ساز دیگری هیچ اهمیتی نداشته و هیچ محدودیتی در یادگیری نواختن ساز وجود ندارد. تجزیه و تحلیل تمامی مهارت‌هایی که کودکان و بزرگسالان دارند، اولین نکته در تهیه برنامه آموزشی موفق برای این گروه‌های سنی است. در تحقیقی نشان ‌داده ‌شده است که 70 درصد بزرگسالان در آمریکای شمالی آرزو داشتند، در کودکی نواختن سازی را یاد می‌گرفتند، اما در حال حاضر فقط 17 درصد آن‌ها به سراغ آموزش نواختن ساز رفته‌اند و آنچه آن‌ها را به یادگیری ترغیب می‌کند، داشتن زمان و پول است.

اگر با این فکر که من نمی‌توانم در این سن نواختن سازی را یاد بگیرم، پیش بروید، واقعاً نمی‌توانید آن را انجام دهید. باید غلبه بر این طرز فکر بخشی از برنامه آموزشی نواختن ساز باشد. یکی از گزینه‌های در دسترس و راحت یادگیری یوکللی، ویدئوهای آنلاین است. از مزیت‌های آن می‌توان به خودآموزی و راحتی خودتان در منزل اشاره کرد.

نواختن یوکللی بدون محدودیت سنی

اگر به تمام موسیقی‌هایی که در طول عمرتان گوش کرده‌اید، فکر کنید، می‌توانید به این نتیجه برسید که حداقل گوش شنوایی و ریتمیک بزرگسالان نسبت به کودکان قوی‌تر است. کودک چهار ساله‌ای که شاید 35.000 ساعت عمر دارد، نسبت به بزرگسالانی که به‌ اندازه سن او آهنگ گوش کرده‌اند، چند پله‌ای عقب‌تر است. همچنین افراد بزرگسال به دلیل تجربه‌های فراوان خود از توانایی استدلال و حل مسئله بیشتری برخوردار هستند و راحت‌تر می‌توانند به فراگیری این ساز بپردازند.

یوکللی و کودکان

یوکللی از محبوب‌ترین سازهای دنیا است، به گونه‌ای که نواختن آن لذت‌بخش بوده و برای مبتدیان و کودکان گزینه بسیار مناسبی است. بسیاری از سازها برای نواختن نیاز به ‌پیش زمینه‌های زیادی دارند که باید قبل از آن، این موارد را آموخت. سن یادگیری یوکللی در هر دوره‌ای این مزیت را دارد که نیازی به پیش درآمدی از موسیقی یا علوم آهنگ‌سازی و بسیاری نکات دیگر ندارد. مفاهیم اصلی مثل ملودی، هارمونی و آکورد را می‌توان به‌ راحتی با نواختن این ساز معرفی کرد و آموخت.

یوکللی اندازه کوچکی دارد و برای هر جثه و اندازه‌ای از بدن مناسب باشد، به گونه‌ای که افراد کودک و بزرگسال به ‌راحتی می‌توانند آن را در دست بگیرند. حمل ‌و نقل آن نسبت به سایر سازهای دیگر بسیار راحت‌تر است و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد. در روش‌های ساخت و نواختن، شباهت‌هایی بین یوکللی و گیتار وجود دارد. نواختن یوکللی بسیار راحت‌تر و ساده‌تر است و زمینه‌ای برای آموزش سایر آلات موسیقی زهی هم به شمار می‌رود.

کارشناسان موسیقی پیشنهاد می‌دهند که سن یادگیری یوکللی را می‌توان از حداقل شش‌ سالگی به بعد در نظر گرفت. آن‌ها معتقد هستند که در این سن مهارت‌های حرکتی و قدرت انگشتان و تفکیک حرکات هر کدام از آن‌ها به ‌اندازه کافی رشد کرده است. به ‌مراتب، با افزایش سن هماهنگی بین دست‌ها برای نگهداشتن سیم‌ها و ضربه ‌زدن به آن‌ها و نواختن موسیقی راحت‌تر می‌شود. باید در هنگام نواختن متمرکز ماند و دستورالعمل‌های آموزشی را دنبال کرد. البته این سن یک کلیت است؛ زیرا کودکانی هستند که در کمتر از این سن نواختن این ساز را یاد گرفته‌اند.

افزایش مهارت‌های موسیقی در کودکان با یوکللی

مزیت‌های یادگیری یوکللی

علاقه زیادی در بزرگسالان برای نواختن آلات موسیقی وجود دارد و همین موضوع سن یادگیری یوکللی را جا به جا می‌کند. اگر به ساز و موسیقی علاقه دارید، مطمئناً بهترین گزینه یوکللی است. شما در کمتر از سه دقیقه می‌توانید اولین آهنگ خود را بنوازید. این گفته اغراق نیست و واقعیت دارد. اگر آشنایی قبلی با موسیقی داشته باشید، حتماً به این نتیجه خواهید رسید. از آنجایی‌ که یوکللی تنها 4 سیم دارد، با سه آکورد ساده می‌توانید صدها آهنگ بنوازید. به همین دلیل است که سادگی یکی از ویژگی‌های اصلی ساز یوکللی به حساب می‌آید. نواختن این ساز اغلب به ‌واسطه حس شنوایی انجام می‌شود و همین امر سادگی آن را بیشتر می‌کند.

از آنجایی که نواختن آهنگ با این ساز به ‌سرعت پیش می‌رود، می‌تواند اعتماد به‌ نفس فرد را ‌افزایش دهد. فرد از این که در مدت ‌زمان کوتاهی می‌تواند به نتیجه دلخواه خود برسد، انگیزه می‌گیرد و می‌تواند به سراغ دیگر سازها برود. در این بین، سرگرمی ویژه‌ای را نیز برای خود مهیا کرده است. با نواختن سازی که زمان زیادی را هم صرف یادگیری آن نکرده‌اید، می‌توانید دیدگاهتان را تغییر دهید. نواختن یوکللی می‌تواند استرس و  ناراحتی را از شما دور کند، تمرکزتان را افزایش داده و نگرشتان را به موضوعات تغییر دهد.

یوکللی‌ها در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند. هرچند اندازه آن‌ها کوچک است، اما با کاهش و افزایش چند سانتی‌متری تفاوت‌های زیادی در این ساز دیده می‌شود. مجموعه ایران یوکللی با داشتن تنوع زیادی در ارائه سازهای یوکللی در ابعاد و اندازه‌های مختلف می‌تواند منبع قابل اعتمادی برای تهیه این ساز زیبا باشد.

یادگیری آسان یوکللی و نواختن ساز

نتیجه‌گیری

معمولاً وقتی بزرگسالان تصمیم به آموزش یادگیری موسیقی می‌گیرند، ساز یوکللی در لیست آن‌ها قرار ندارد، اما اگر بدانند که در سن یادگیری یوکللی هیچ محدودیتی وجود ندارد و در عین ‌حال این ساز بسیار ساده و سرگرم‌کننده است، در لیست خود تجدیدنظر خواهند کرد. پس فرصت را غنیمت بشمارید و بدون توجه به سنتان شروع به یادگیری و نواختن این ساز جمع‌وجور و آرامش‌بخش کنید. یکی از مجموعه‌های معتبر در زمینه‌سازهای یوکللی، مجموعه ایران یوکللی است که تنوع گسترده‌ای در انواع برندها و مدلهای این ساز دارد.

ایران یوکللی