سازهای آسان برای افراد مبتدی

سازهای آسان و ارزان برای افراد مبتدی

سازهای آسان و ارزان برای افراد مبتدی 768 512 مدیریت ایران یوکللی

اگر دوست دارید آهنگ خودتان را بسازید و بنوازید، اجرای زنده داشته باشید، نوازندگی و اطلاعات موسیقی خودتان را پیشرفت دهید و یا اینکه از آنچه میدانید استفاده کنید و موقعیت‌های جدید بیابید و یک ساز جدید یاد بگیرید اما ترجیح میدهید ساز آسان و ارزانی را انتخاب کنید، شاید در این مقاله بتوانید تا حدی جواب سوالات خودتان را بیابید.

نکات کلیدی در مورد سازهای اسان و ارزان برای افراد مبتدی:

  • وارد شدن به دنیای موسیقی نیازی به تهیه سازهای بیش از اندازه پیچیده و گران ندارد .
  • سازهای زیادی وجود دارند که علاوه بر قیمتهای معقولشان، منابع آموزشی آنلاین بیشماری دارند.
  • از گیتار آکوستیک و یوکللی تا پرورش صدای خودتان از جمله سازهای آسان و ارزان قیمتی هستند که میتوانید آنها را در هر سنی یاد بگیرید.

بهترین قسمت ماجرا این است که برای یادگیری یک ساز جدید احتیاج به هزینه هنگفت نیست. سازهای خیلی زیادی وجود دارند که قیمت بالایی ندارند و حتی برای یادگیری این سازها به اندازه‌ای آموزش آنلاین و ویدئو وجود دارد که این می تواند برای شما یک پروژه خودآموز باشد.

 

۱. گیتار آکوستیک

نه تنها یادگیری گیتارهای آکوستیک نسبت به گیتارهای الکتریک راحت‌تر است بلکه از نظر قیمتی نیز سازهای به صرفه‌تری هستند.

گیتار آکوستیک

گیتار‌ها از محبوب‌ترین سازها در بین تمامی سازها هستند. گیتار نه‌ تنها برای سولونوازی، ساز مناسبی است بلکه برای در یک گروه موسیقی نیز نقش مهمی را ایفا می کند. بنابراین یادگیری این ساز به افرادی که آهنگساز هستند بسیار پیشنهاد می‌شود.

برای اینکه بدانید یادگیری گیتار چقدر طول میکشد این راهنما را بخوانید.

زمانی که صحبت از یادگیری گیتار می‌شود اولین چیزی که به کار ما می‌آید، مقدمات گیتار، ریتم‌ها و توالی آکوردها است. گیتار آکوستیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ریتم‌نوازی است. در حقیقت ریتم‌نوازی روی گیتار آکوستیک بسیار لذت بخش است.

گرفتن آکوردها بر روی فینگربورد گیتار کار سختی نیست و با کمی تمرین می‌توانید این کار را انجام دهید و به مرور زمان در اینکار بهتر شوید. با فشار دادن سیم‌ها و چسباندن سیم‌ها به فرت‌بورد در نقاطی خاص و به صدا درآوردن این سیمها صدای آکورد را در خواهید آورد.

 برای آشنایی بیشتر با گیتار  این راهنما را بخوانید.

اگر میخواهید بهترین برندهای گیتار را بشناسید این راهنما را از دست ندهید.

یوکللی، از سازهای آسان و ارزان

۲. یوکللی

یوکللی مطمئنا پر از مزیت است. از این مزیت‌ها برای افراد تازه کار می‌توان از قیمت پایین، کوچک بودن و قابل حمل بودن و مطمئنا از راحت بودن آن نام برد.

یوکللی سازی آسان و ارزان، با ظاهری شبیه به گیتار است. این ساز دارای ۴ سیم پلاستیکی است بنابراین گرفتن آکوردها بر روی یوکللی خیلی راحت‌تر از گیتار است. مخصوصا گیتارهایی با سیم فلزی.

موزیسین‌هایی مانند جیسون مراز با اجرای آهنگ‌های بسیار زیبا بر روی این ساز باعث شدند این ساز به محبوبیتی دو چندان برسد.

اگر شما موزیسینی هستید که همیشه در حال سفر و جابه‌جایی هستید مطمئن باشید یوکللی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. شما می توانید در هر جایی که هستید تمرین کنید و حتی با این ساز ترانه‌ها و آهنگ‌های خودتان را بسازید.

اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید یوکللی خود را با خیال راحت همراهتان به سفر ببرید این راهنما را بخوانید.

اما لازم به ذکر است که یوکللی دارای چند سایز مختلف به نامهای سوپرانو، کنسرت، تنور و باریتون است. بنابراین قبل از خرید به سایزهای آن توجه کنید.

برای آشنایی با سایزهای یوکللی این راهنما را بخوانید.

کیبورد، سازی ارزان و آسان

۳. کیبورد

این ساز نیازی به معرفی ندارد. کیبورد جایگیزینی ارزان قیمت برای پیانو است. و اگر شما اهل آهنگسازی هستید مطمئن باشید یک کیبورد پرکاربردترین و مهم‌ترین سازی است که باید دم دست شما باشد.

و البته به این علت که پیانو یکی از محبوب‌ترین سازها برای افراد مبتدی است پس آموزش‌های مجانی بسیار زیادی به شکل آنلاین وجود دارد که شما می توانید با دیدن آن‌ها و اجرای بر روی کیبورد شروع به یادگیری این ساز جذاب کنید.

یکی از مزیت‌های کیبورد این است که شما می‌توانید آن را با کابل MIDI به کامپیوتر متصل کنید و صداها را از کامپیوتر بشنوید و حتی آن‌ها را تغییر دهید و حتی به شکل نت در بیاورید.

همه این مزیت‌ها باعث می‌شود که کیبورد را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که عاشق آهنگسازی هستند کند. حتی می‌توان گفت این گزینه برای افراد بهتر از پیانو جوابگو خواهد بود.

ریکوردر، سازی آسان و خوش قیمت

۴. ریکوردر

ریکوردر را به عنوان ساز دوران کودکی نیز می‌‌شناسند. مطمئنا یکی از مهمترین دلائلی که این ساز را در دوران کودکی آموزش می دهند راحتی و البته صدای زیبای ریکوردر است.

ریکوردر سازی از دسته سازهای بادی چوبی است که در بین دو دست قرار می‌گیرد و سوراخ‌های روی بدنه را با انگشتان دست باز و بسته می کنیم تا به صدای مورد نظر برسیم.

با توجه به اینکه با ریکوردر تمام تمرکز ما روی یک صدا است، این ساز می تواند گزینه خوبی برای ساخت ملودی باشد.

اگر میخواهید بدانید ریکوردر چیست، مقاله (ریکوردر چیست؟ همه چیز درباره ریکوردر و اهمیتش در موسیقی) را بخوانید.

هارمونیکا (سازدهنی)

۵. هارمونیکا یا سازدهنی

آیا می‌توان جایی را نام برد که نتوان سازی مانند هارمونیکا در آن به اجرا نپردازد؟ سازی کوچک و جمع و جور که در جیب جا می‌شود و فرقی نمی‌کند که شما در سفر در کنار آتش با دوستان خود هستید و یا در یک مهمانی رسمی، هرجا که باشید می‌توانید با این ساز کوچک و جذاب همه را سوپرایز کنید.

هارمونیکا یا سازدهنی در واقع سازی بادی است که شما با دمیدن درون حفره‌های آن با دم و بازدم صدای آن را در میاورید. هوا وارد حفره‌ها می‌شود و تیغه‌های نازکی را به حرکت در می‌آورد و همینکار باعث تولید نت‌های مختلف می‌شود.

این یعنی زبان و لب شما نقش مهمی را در به صدا در آوردن این ساز ایفا می کنند. مسئله اینجاست که شما نمی‌توانید ببینید در کدام حفره می‌دمید و در واقع اینکار را به شکل حسی باید انجام داد.

نکته مهم در مورد سازدهنی اینجاست که شما به هر شکل در این ساز بدمید نمی توانید از آن صدای بدی خارج کنید. اما چرا؟

در اینجا نمی خواهیم وارد مباحث تئوری موسیقی شویم. هر هارمونیکا با یک گام ست شده به بازار عرضه می‌شود که به آن گام دیاتونیک می گویند. این یعنی هیچ نت اشتباهی برای نواختن وجود ندارد.

اما در واقع اگر می خواهید خودتان را به چالش بکشید بهتر است از هامونیکای کروماتیک استفاده کنید. هارمونیکای کروماتیک در واقع کمی سخت‌تر از هارمونیکای دیاتونیک است. البته آثار بیشتری را نیز روی آن می توان اجرا کرد و مطمئنا سازی مناسب ‌تر برای نواختن در گروه است.

میتوانید انواع ساز دهنی را در این راهنما بخوانید.

مانند ریکوردر در هارمونیکا نیز فقط یک نت را در لحظه می نوازیم و همین مسئله باعث می‌شود که برای ملودی نوازی ساز خوبی باشد. مطمئنا نواختن یک نت خیلی راحت‌تر از نواختن دو نت یا بیشتر است.

برای آشنایی بیشتر با این ساز راهنمای سازدهنی یا هارمونیکا چیست؟ را بخوانید.

درامز الکتریکی، سازی ساده، ارزان و هیجان انگیز

۶. درامز الکترونیکی

برای کسانی که نوازنده مبتدی درام هستند، درامز الکتریکی را پیشنهاد میکنیم.

دلیل اصلی این است که جا‌به‌جایی و نوازندگی درام‌های الکترونیکی بسیار راحت‌تر است. لازم به ذکر نیست که این نوع درام‌ها سر و صدای کمتری دارند و خانواده و همسایه‌ها شاکی نخواهند شد.

این درام کیت‌های کامل هستند و شما می توانید به آن ها اجزای دیگری نیز اضافه کنید.

پرکاشن کمکی، سازهایی آسان و ارزان برای فرد مبتدی

۷. پرکاشن‌های کمکی

اولین و مهمترین نقش پرکاشن‌های کمکی این است که بقیه گروه کمک ریتمیک کنند.

برخی از معمول‌ترین این پرکاشن‌ها را در تصویر می‌بینید.

  • تامبورین
  • شیکِر
  • ماراکا
  • مثلث

اکثر این مدل‌ها خوش قیمت هستند و سازهای راحتی هستند. می توانید این سازها را با قیمتی پایین‌تر از یک میلیون تومان تهیه کنید.

برای نواختن سازهای ضربی، احتیاجی به نت‌خوانی نیست و این نوع سازها تاکید روی حس ضرب و ریتم شما دارد. اما این مهارت به این سادگی‌ها هم نیست و احتیاج به تمرین مداوم دارد تا بتوانید روی مهارت ریتم تسلط یابید. بسیاری از نوازندگان درامز و سازهای ضربی با مترونم تمرینات خود را انجام میدهند تا به مرور زمان، حافظه ماهیچه‌ای آن‌ها تقویت یابد.

وقتی روی پرکاشن‌های کوچک و کمکی تسلط کافی پیدا کردید می‌توانید وارد سازهایی بزرگتر با قابلیت‌های بیشتر شوید مانند ساز کنگا و طبل بانگو.

بزرگترین مزیت یادگیری سازهای ضربی و مهارت کافی پیدا کردن در آن‌ها این است که شما در هر گروه موسیقی جای خواهید داشت. سعی کنید در این بندها شرکت کنید و به عنوان نوازنده با آن‌ها همکاری کنید تا بتوانید مهارت خود را افزایش دهید.

صدای شما، انتخابی ارزان و در دسترس برای افراد مبتدی

۸. صدای شما

می‌توان گفت مهمترین و پرکاربردترین سازی که می‌توان از آن استفاده کرد و یاد گرفت صدای خودمان است.

صدای شما بهترین و طبیعی‌ترین سازی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر شما اهل بیت‌باکسینگ هستید و یا رپر هستید می‌توانید مهارت‌های آوازی خودتان را افزایش دهید و تقویت کنید و از آن‌ها در اجرای خود استفاده کنید. همچنین به عنوان یک خواننده و ترانه سرا مطمئنا صدای شما خیلی به شما کمک خواهد کرد.

در صورتی که واقعا می‌خواهید صدای خودتان را تمرین دهید و مهارت‌های صداسازی را یاد بگیرید بهتر است که با یک معلم آواز شروع کنید. این مسیر می‌تواند شما را به مراحل بالا نیز سوق دهد و حتی شما به فکر این باشید که خواننده اپرا شوید. اما به هر حال در اینترنت منابع آموزشی بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید این مهارت‌ها را به شکل خود آموز یاد بگیرید.

نتیجه‌گیری

اگر بعد از خواندن این مقاله نگاهی به قبل بیندازید متوجه می‌شوید که شروع یک ساز می تواند بسیار راحت باشد. خیلی سازهای موسیقی هستند که یادگیری آن‌ها راحت است و می‌توانند شروعی برای وارد شدن به دنیای موسیقی باشند.

چه بخواهید آهنگسازی کنید و یا اینکه دوست داشته باشید مهارت‌های موسیقی خود را افزایش دهید و یا اینکه یک مهارت جدید در کنار کارهای دیگری که انجام می‌دهید یاد بگیرید این می‌تواند شروع راه برای شما باشد. پس نترسید و از امروز شروع کنید.

منبع: dittimusic

خرید یوکللی از سایت ایران یوکللی

خرید یوکللی از سایت ایران یوکللی