یوکللی یا گیتار

آیا یادگیری یوکللی از گیتار راحت‌تر است؟

آیا یادگیری یوکللی از گیتار راحت‌تر است؟ 768 512 مدیریت ایران یوکللی

اگر اهل موسیقی هم نباشید، نام گیتار را شنیده‌اید و موارد استفاده از آن را می‌دانید، اما به احتمال قوی نمی‌دانید یوکللی چیست و چه کاربردی دارد. در این که هر دو این موارد، آلات موسیقی هستند، هیچ بحثی نیست، اما برای آشنایی جزئی با یوکللی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که شباهت زیادی به گیتار دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص گیتار و یوکللی توضیحاتی ارائه دهیم و تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار را نیز به طور کامل بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

جذابیت و مینیاتوری بودن یوکللی

اطلاعاتی در ارتباط با گیتار و یوکللی

در حقیقت، گیتار و یوکللی هر دو به عنوان رایج‌ترین سازهای موسیقی به شمار می‌آیند و ریشه هر دوی آن‌ها به زمان عود باستانی برمی‌گردد. این در حالی است که تولید و نحوه ساخت آن‌ها در طول سالیان دراز تفاوت‌هایی داشته است. به عنوان مثال، یوکللی جزء سازهای زهی کوچک بوده و در این ساز، چهار سیم نایلونی و چوب تن طراحی شده است. انواع مختلفی از یوکللی‌ها شامل کلاسیک، آناناسی و یوکللی جیبی وجود دارند، البته یوکلل‌های الکتریکی نیز هستند که شباهت زیادی به گیتار برقی دارند. این یک توضیح کلی درباره یوکللی بود. 

حالا این سؤال مطرح می‌شود که گیتار چه نوع سازی است؟ شناخته‌شده‌ترین مدل گیتار، نوع کلاسیک آن با سیم نایلونی است. سیم فلزی و گیتار الکتریک هم وجود دارند که دارای 6 سیم هستند. در میان انواع گیتار می‌توان به  پدالی و رزوناتور نیز اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، گیتارهای تنور نیز وجود دارند که دارای 4 سیم هستند.   

آیا یادگیری یوکللی از گیتار راحت‌تر است؟

در بحث تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار توجه و بررسی جنبه‌های متفاوت آن‌ها امری لازم و ضروری است. این بررسی‌ها در اندازه و شکل ظاهری، تعداد سیم‌ها، نوع صدا و حتی قیمت باید صورت گیرد. به عنوان مثال، در ارتباط با اندازه این دو آلات موسیقی می‌توان گفت که یوکللی ابعاد کوچک‌تری دارد، در حالی که اندازه گیتار به مراتب بزرگ‌تر است. اگر به طور دقیق بخواهیم بیان کنیم، اندازه یوکللی نصف یک گیتار است. به نظر می‌رسد یادگیری یوکللی برای کودکان یا افرادی که دست‌های کوچک‌تری دارند، بهترین گزینه باشد و در مقابل، بزرگسالان و افرادی که دست‌های کشیده و بلندتری دارند، گیتار را برای آموزش انتخاب می‌کنند. 

یوکللی یک ساز جالب و پرطرفدار

رشته‌های سیم متفاوت در یوکللی و گیتار

وجود رشته‌ سیم‌های نایلونی در یوکللی استفاده از آن را نسبت به گیتارهایی با سیم فلزی راحت‌تر کرده است. علاوه بر این، تعداد سیم‌های یوکللی کمتر از گیتار بوده و کشش سیم یوکللی آن را برای استفاده کودکان مناسب‌تر کرده است. نرم بودن سیم‌های یوکللی باعث می‌شود تا کودکان هنگام استفاده از آن اذیت نشوند، البته در ابتدا می‌توان تمام آموزش‌ها را با استفاده از یوکللی انجام داد و سپس برخی از مهارت‌های به دست آمده را به گیتار منتقل کرد. 

گستره صوتی متفاوت در یوکللی و گیتار

درست است که این دو آلات موسیقی از لحاظ ظاهری شباهت‌هایی به هم دارند، اما در بحث تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار می‌توان گفت، صداهایی که توسط هر کدام از این دو ساز تولید می‌شود کاملاً متفاوت است. گستره‌ی صداهایی که  توسط یوکللی تولید می‌شود بسیار کمتر و محدودتر از گیتار است.

قیمت سازهای زهی یوکللی و گیتار

اگرچه باید به تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار بپردازیم، اما توجه به قیمت این دو نیز باعث می‌شود افراد بررسی دقیق‌تری انجام دهند. در مقایسه قیمت‌های یوکللی و گیتار می‌توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل بدنه کوچک‌تر یوکللی و پایین بودن تعداد سیم‌های آن، این ساز نسبت به گیتار قیمت کمتری دارد. 

اگر شما بخواهید یک عدد از این یوکللی‌های جذاب را داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به مجموعه فروشگاهی ایران یوکللی هر یک از مدل‌های آن را با توجه به سلیقه خود انتخاب کرده و تهیه کنید. قیمت مربوط به تمام یوکللی‌های با کیفیت این مجموعه بسیار مناسب است.  

گیتار سازی بزرگ‌تر از یوکللی است

در نهایت، کدام یک از سازها را یاد بگیریم؟

اگر هنوز هم نمی‌دانید کدام یک از سایزها برای شما مناسب است و به تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار پی نبرده‌اید، بهتر است بدانید که ساختار گیتار پیچیده‌تر از یوکللی است. در حقیقت، یوکللی یک ساز آسان و ساده است که سیم‌های متعادل با اندازه کوچک‌تری دارد. 

درست است که هر دوی آن‌ها در بین افراد محبوب هستند، ولی هر شخصی که دوست دارد در همان ابتدا با مطالب پیچیده و سخت نواختن را شروع کند، بهتر است گیتار را برای خود انتخاب کند. اگر کمی عاشق موسیقی باشید، با نواختن یوکللی عاشق‌تر نیز می‌شوید. 

یوکللی و گیتار برای چه افرادی مناسب است؟

کلام آخر

تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار بیشتر به ساختار و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها برمی‌گردد. به طور کلی، یادگیری یوکللی نسبت به گیتار ساده‌تر است.  اگر کودک علاقه‌مند به نواختن دارید، بهتر است که این مهارت را ابتدا از طریق یوکللی به او آموزش دهید. دستان بچه‌ها احتمالاً طاقت درگیر شدن با تعداد سیم‌های پیچیده گیتار و تحمل وزن سنگین آن را نداشته باشد. 

این در حالی است که افراد بزرگسال با دست‌های کوچک‌تر نیز می‌‌توانند از وجود یوکللی بهره‌مند شوند و به دلیل تفاوت یادگیری یوکللی و گیتار، ساز یوکللی را زودتر یاد بگیرند. برای تهیه یوکللی مورد علاقه و جذاب خود می‌توانید از طریق مجموعه ایران یوکللی اقدام کنید. مشاوران موجود در مجموعه آماده هستند تا شما را برای خریدی مطلوب راهنمایی کنند.  

ایران یوکللی