۷ دلیل که چرا باید یوکللی بنوازید

۷ دلیل که چرا باید یوکللی بنوازید 768 512 مدیریت ایران یوکللی

این ساز سرگرم‌کننده، جالب و یادگیری آن آسان است. اگر هنوز نواختن آن را شروع نکرده‌اید، این دلایل ممکن است شما را ترغیب کنند.

با یوکللی نواختن موسیقی باحالتر از همیشه است

یوکللی بدون شک دارای جذابیتی است که از آن نمی‌توان چشم پوشی کرد. صدای شاداب آن باعث شده است که در سال‌های اخیر محبوبیتش دو چندان شود. بدون شک شما صدای آن را در آهنگ‌های محبوبتان شنیده‌اید. آهنگهایی که توسط هنرمندانی مانند گریس وندروال، اینگرید مایکلسون، ادی ودر و مریل گاربوس از گروه تیون یاردز( که آن را در آلبوم‌های معروف اخیر خود به نمایش گذاشته‌اند)، اجرا شده‌اند.

گریس واندروال، یکی از معروفترین خواننده‌های یوکللی نواز

یوکللی سازی فوق‌العاده است و یادگیری و نوازندگی با آن بسیار دلچسب است، چنانچه شما یک گیتاریست باشید و  به دنبال تجربه جدید هستید و حتی اگر تاکنون سازی ننواخته باشید، یادگیری یوکللی یک گزینه عالی است.

در جستجوی یک یوکللی مبتدی هستید؟ پشتیبانی ایران یوکللی میتواند با بررسی سبک مورد علاقه‌اتان، شما را با مدلی کاملاً مناسب برای شما راهنمایی می‌کند.

در ادامه هفت دلیل برای شروع نواختن یوکللی آمده است.

۱. یادگیری آسان:

یادگیری یوکللی نسبت به گیتار و سایر سازهای زهی مانند مندولین ساده‌تر است. سیم‌های نایلونی نرم آن نسبت به انگشتان شما خوش رفتار‌تر هستند و در مقایسه با گیتار، درد زیادی به انگشتان نمی‌آورند. اندازه کوچک آن باعث کاهش فشار به مچ می‌شود زیرا نت‌ها قابل دسترسی هستند و احتیاجی به کشش انگشتان نیست. علاوه بر این، تنها چهار سیم دارد که یادگیری شکل‌ آکوردها و گام‌ها را آسانتر می‌کند.

یادگیری آسان یوکللی

۲. قیمت مناسب:

خرید یوکللی مانند سایر سازها هزینه زیادی روی دوش شما نمی‌گذارد. می‌توانید یک یوکللی جدید و خوش‌ساخت را با قیمت حدود ۱۰۰ دلار تهیه کنید و انواع سایزها (سوپرانو، کنسرت، تنور، باریتون) نیز وجود دارد که هرکدام با توجه به نیازها و بودجه شما سازگار است، بنابراین نگرانی برای هزینه‌های بالا برای خرید یک ساز نباشید.

قیمت مناسب یوکللی

۳. قابل حمل بودن:

یوکللی بهترین ساز برای سفر است. شما می‌توانید عملا آن را همه‌جا همراه خود ببرید. آن را در پشت ماشینتان بگذارید. آن را به ساحل ببرید. آن را در هواپیما بیاورید.نوازندگان درام‌ و نوازندگان توبا مانند شما خوش‌شانس نیستند!

یوکللی، ساز مناسب سفر

۴. سرگرم‌کننده و دوستانه:

یوکللی به عنوان یک ساز شیرین و دوست‌داشتنی شناخته می‌شود، زیرا به هیچ وجه ترسناک نیست و می‌تواند توسط هر کسی، جوان یا پیر، نوازنده یا غیر نوازنده نواخته شود. صدای شاداب آن باعث لذت بردن از نواختن می‌شود و برای همه قابل دسترسی است. نواختن یوکللی در یک جمع دوستانه میتواند به راحتی حال و هوای همه را بهتر کند.

یوکللی، مناسب دورهمی‌های دوستانه

۵. صدای بی‌نظیر:

یوکللی دارای صدایی غنی و گرم است که قطعاً  لبخندی بر لب شما و اطرافیانتان می‌نشاند. سازی است که با دیدن آن دوست دارید آن را در آغوش بگیرید و بنوازید، چه در اتاق خود تنها باشید و یا در یک جمع دوستانه باشید.

صدای جادویی یوکللی

۶. سازگاری آسان با آهنگ‌ها:

شما می‌توانید اکثر آهنگ‌های محبوب را در سبکهای مختلف (بله، حتی متال) روی یوکللی بنوازید. حتی آن آهنگ‌هایی که آکوردهای پیچیده‌ای دارند، می‌توانند برای یوکللی ساده‌تر شوند؛ زیرا این ساز تنها چهار سیم دارد.

هر آهنگی دوست داشتی با یوکللی بزن

۷. انتقال تکنیک و دانش گیتار به یوکللی:

نوازندگان گیتار می‌توانند به راحتی بین گیتار و یوکللی جابه‌جا شوند. تمامی الگوهای گام‌نوازی و آکوردی که روی گیتار آموخته‌اید، روی یوکللی قابل استفاده است، فقط با نام‌های متفاوت.

گیتار و یوکللی

منبع: سایت فندر

ایران یوکللی